Jesteś w: Home » Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica » Wydział Humanistyczny
Szukaj w mieście
Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica » Wydział Humanistyczny

30-071 Kraków, Małopolskie
ul. Gramatyka 8a, Zobacz na mapie
Tel: (12) 617-43-95
Fax:  
WWW: http://www.wnss.agh.edu.pl
Email: wnss@agh.edu.pl

Nazwa kierunku Studia I stopnia Studia jednolite Studia II stopnia
Licencjackie Inżynierskie Magisterskie Magisterskie uzupełniające
S NW NZ S NW NZ S NW NZ S NW NZ
Kulturoznawstwo Kulturoznawstwo - Licencjackie stacjonarne Kulturoznawstwo - Licencjackie niestacjonarne zaoczne
Socjologia Socjologia - Licencjackie stacjonarne Socjologia - Licencjackie niestacjonarne zaoczne Socjologia - Magisterskie uzupełniające stacjonarne Socjologia - Magisterskie uzupełniające niestacjonarne zaoczne

Wydział Nauk Społecznych Stosowanych (obecnie Wydział Humanistyczny) AGH powstał w 2001 roku w odpowiedzi na zmieniające się, pod wpływem procesów globalizacyjnych i rozwoju technologicznego, realia społeczne i gospodarcze. Swoją misją uczynił kształcenie specjalistów łączących wiedzę z zakresu nauk społecznych z umiejętnościami wykorzystania nowych technologii informacyjnych i komunikacyjnych w różnych sferach życia publicznego i gospodarczego. Wydział skupia pracowników naukowych z wielu dziedzin: socjologów, psychologów, kulturoznawców, filozofów, historyków, politologów, religioznawców i pedagogów. Wielu z nich to członkowie Komitetów Badawczych PAN, stypendyści Fulbrigtha, NATO i Fundacji Kościuszkowskiej. W gronie pracowników znalazło się także kilku poetów o znaczącym dorobku, biegły sądowy z zakresu psychologii oraz… medalista świata w narciarstwie dla dziennikarzy.

Wydział Nauk Społecznych Stosowanych pomyślany został jako twórczy pomost pomiędzy tradycyjnym uniwersyteckim wykształceniem, a skoncentrowanymi na najnowszych technologiach studiami inżynierskimi. Skuteczną realizację takiego projektu umożliwia bogate i kompleksowe zaplecze techniczne AGH pozwalające, jak na żadnej innej uczelni, na opanowanie praktycznego wymiaru korzystania z nowych mediów.  Nowatorskie połączenie profesjonalnego wykształcenia w sferze miękkich kompetencji społecznych z warsztatowymi umiejętnościami w zakresie znajomości funkcjonowania nowych technologii komunikacyjnych gwarantuje absolwentom szerokie i interesujące możliwości zatrudnienia. Pracę znaleźć mogą bowiem zarówno w instytucjach sektora publicznego (administracji rządowej i samorządowej, placówkach kultury), w organizacjach rządowych i pozarządowych, jak i agencjach public relations, agencjach reklamowych, ośrodkach badań społecznych, ośrodkach badania rynku oraz tych firmach komercyjnych, które budują bądź wzmacniają swoją pozycję rynkową w oparciu o nowoczesne rozwiązania technologiczne w zakresie informacji i komunikowania.

Dodatkowym atutem studiów są praktyki zawodowe. W wielu przypadkach owocują one nawiązaniem bliskiej współpracy z potencjalnym pracodawcą i w konsekwencji propozycją stałego zatrudnienia jeszcze przed uzyskaniem dyplomu.